Drumeție pe dealul Bălănești

A fost o drumeție doar de o zi, dar a fost de ajuns ca să trecem prin soare, ploaie și vânt.

Excursia noastră a început cu ascensiunea dealului Bălănești pe un soare prietenos. O dată cucerit „Everestul autohton” am coborât spre parcul din satul Milești. Cu câteva sute de metri înainte de parc, ne-a prins o ploiță mai serioasă. Am găsit în parc, unde să ne ascundem de ploaie și am făcut un popas mai îndelungat până se terminase ploaia. Speram și doream ca să fie ultima ploaie și cumva să scăpăm de ea.

Nu a fost să fie! La urcarea pe un alt deal cerul s-a întunecat și începuse să toarne torențial. Nu am mai avut încotro, așa că am fost nevoiți să continuăm ascensiunea pe dealul lutos, făcând un pas înainte și jumate lunecând înapoi.

Din motivul condițiilor climaterice am ajuns la concluzia să scurtăm traseul. Traiectoria a fost atât de mult scurtată, încât am mers practic pe linie dreaptă, fără a mai lua în considerație potecile. Fiind sus, pluteam prin ceață, iar vizibilitatea circa 5 m. În aceste condiții, s-a trezit spiritul de supravețuitor și am înaintat ca niște luptători împotriva vântului și ploiei. După jumate de oră de duș, ploaia încetase.

Cobârnd pe coastă spre satul Temeleuți s-a deschis o priveliște uimitoare: un defileu inundat în păduri din care ieșeau aburi.